Update

14 april 2016

T Is al weer even geleden dat ik geschreven heb, de dagen vliegen om. Inmiddels ben ik nog een keer naar Moria geweest en heb ik fijne gesprekken gehad! Ze komen wel enorm bij me binnen merk ik.... Hoe beter ik iemand leer kennen, hoe erger ik de situatie vind! De jongens waar we de vorige keer ook in de tent werden uitgenodigd hebben zelf het initiatief genomen om de toiletten schoon te houden daar! Echt zo tof! En.... Dit keer hebben ze ons een Arabische dans aangeleerd.... geprobeerd aan te leren in ieder geval Na de shift in Moria even flink geknuffeld met een andere vrijwilligster en om 4 uur, toen we thuis kwamen nog even gezeten.... even laten zakken al die indrukken!
Gisteren middag weer naar Silver Bay geweest. Het oefenen met het meisje met Duchenne ging niet zo goed! Ze werd uit de Engelse les gehaald en was daar echt niet blij mee. Op de helft zijn we gestopt en de volgende keer pakken we het vol goede moed weer op
Verder in Silver Bay een spelletje gedaan met twee jonge mannen en heb ik even gekeken hoe de les er beneden aan toe ging. Er staat dus een jong meisje les te geven aan de nog jongere kinderen. Heel knap hoe ze dat deed maar het zou super zijn als dit ook door een volwassene gedaan zou kunnen worden.
Verder heb ik schriftjes, pennen, stickers, potloden & etui's afgegeven daar! Mijn overburen hebben deze geschonken en een andere vrijwilliger heeft ze meegenomen en daar nog wat aan toegevoegd! Vandaag in de meeting werd er gezegd dat ze erg blij waren met deze spullen!
Vanmorgen had ik dienst op het strand en zowaar weer een dolfijn gezien! Verder was het rustig. Er was een boot maar die is opgevangen door de kustwacht. Er zaten veel kinderen op hoorden we. Gisteren waren er trouwens bootjes die een halve mijl van Griekenland af waren en toen onderschept werden door de Turkse kustwacht! En dus weer terug moesten! Heel zielig! Veel geld betaald, ben je er bijna en mislukt het toch!
Vannacht hoop ik weer met de rescueboot mee te gaan. Dus nu nog even een uurtje proberen te slapen! Bye

1. Susan Hennink:
    14 april 2016
    Heftige dingen allemaal! Fijn dat je er zo mag zijn voor al die mensen! Succes nog verder!
  2. Diane:
    Hey Buuf,
    Heel fijn dat de spulletjes daar goed aangekomen zijn gekomen!
    Groetjes
  3. Lilian:
    14 april 2016
    Je schrijft mooi Roelien en fijn om zo 'steeds een beetje met je mee te zijn op reis'. Sterkte, kracht en Zegen gewenst nog voor de periode daar en deel maar veel liefde en warmte uit aan al de mensen daar! Dat is hetgeen dat iedereen in de wereld zou moeten doen, de liefde doorgeven! Prachtig dat jij hierin een schakeltje mag zijn! Liefs Lilian.