Warme ontmoetingen :)

26 oktober 2018 - Panagiouda, Griekenland

Vandaag heb ik allemaal bekenden ontmoet. En dus aardig wat knuffels uitgedeeld. De ene knuffel voelde goed, omdat het weerzien fijn was of er een dikke knuffel overgebracht moest worden:) en de andere knuffel, het andere weerzien was zo dubbel. In dit kamp wil je geen bekenden tegen komen want dat betekend dat ze er in ieder geval al acht maanden zitten. En wat een knuffel al niet kan doen... Of gewoon even een glimlach... Of een kaartje met daarop in je eigen taal: ik wens je het allerbeste...

Op zich was deze dag een aardig rustige dag. We hebben vanmorgen eerst even wat boodschappen gedaan en zijn daarna de training gaan volgen. En die kwam bij ons op verschillende manieren al zo binnen. (er groeit gewoon een generatie op zonder scholing, mensen hebben trauma op trauma, als deze mensen de keuze hadden voor een veilig thuisland of hier zijn, waren ze hier niet) het bleef hangen en kwam af en toe weer op al lopend door het kamp. Simpel door het shirt van een klein jongetje waarop stond: "we are the future" of door verhalen die er boven komen als je even de tijd neemt om met mensen in gesprek te gaan. Heftig!

Verder nog op zoek naar een zwangere vrouw om haar het goede nieuws te vertellen dat ze overgeplaatst mocht worden naar de beveiligde zone blijkt de vrouw helemaal niet zwanger te zijn... Oeps. Gelukkig kon de hele familie erom lachen :)

Alle 4 nog wat dingen gedaan die met het huizen van mensen te maken hadden, mensen vertellen dat ze een andere plek kregen of mensen die zelf een andere plek hadden geregeld proberen zover te krijgen dat ze hun andere tent dan weer inleveren. (uiteindelijk bleek dat er toegezegd was dat ze de tent mochten houden) al met al een aardig rustige maar waardevolle dag, met als afsluiting nog even de Kids gesproken. Fijn om te merken en te horen dat ze het goed hebben. Thanks lieve achterban voor al Jullie oppas, support, lieve berichtjes en kaarten... Het lied: "Ga met God en Hij zal met je zijn" kwam opvallend vaak naar me toe #dankbaar!

1. Wilke:
    27 oktober 2018
    De knuffel voor mij heeft Griekenland bereikt, dankje Roelien! ;)