Wauw! (lang verhaal....sorry)

7 april 2016

Wauw.... wat een prachtige mensen zijn de vluchtelingen die ik ontmoet heb in hotel Silver Bay. In dit hotel zitten de meest kwetsbare mensen met hun familie. De andere vluchtelingen zitten in Moria. En dat is een zwaar bewaakt kamp. Tot nog toe ben ik daar niet geweest maar ik verwacht er volgende week naar toe te gaan in een nacht dienst. Maar goed.... Silver Bay! Vandaag kwamen we aan en hebben we eerst ff een rondje over het terrein gelopen tot we bij twee vrouwen kwamen die de was aan het doen waren. De 1 zwanger van hun vijfde dochtertje, de ander ook moeder en keihard aan het schrobben op de kleertjes! In de eerste instantie mochten we niet mee helpen maar na een paar keer vragen vonden ze het oké! De man van de zwangere vrouw vertelde ons dat zijn huis plat was! en zijn broer niet meer leefde. Hij had zelfs een foto van zijn levenloze broer en liet die zien. Je zag alleen zijn hoofd in witte doeken gewikkeld. Vanaf zijn borst kon je ook niet zien want dat was er ook niet meer dankzij een bom.
Na de was hebben we een foto shoot gedaan met dit gezin. De kinderen vonden het vooral leuk om op de camera te zien hoe de foto geworden was ;)
Toen naar boven met de fysiotherapeut en een meisje dat een spierziekte heeft (Duchenne) Op de kamer van de ouders deed ze oefeningen met het meisje en ik ben mee gaan schrijven zodat ik als zij weg is ook nog kan oefenen met haar!
We kregen heerlijk zoete kamille thee door de moeder geplukt en hoorden dat een ander kind van hun omgekomen is in Syrië! 20 jaar was hij! Zijn tweeling zus leeft gelukkig nog en kwam ook nog even gedag zeggen. Woorden schieten te kort op zo'n moment & ik kwam niet verder dan.... "verdrietig".
Daarna heerlijk gekletst met twee dames van 13 & 15 die dikke lol hadden omdat ze mij dingen lieten zeggen in hun taal. Wat een moeilijke taal zeg!! Geen ABC, de woorden en zinnen beginnen rechts en ze gebruiken klanken die wij nooit gebruiken!
Tot slot nog even met wat kinderen gespeeld die er de vorige keer ook waren! Toen: Jan huigen in de ton gedaan en de hokipoki en niet te vergeten de mode show die we gelopen hebben! Te leuk om te zien dat hoe klein ze ook zijn, ze hier enorm van genieten! Stralende stralende kinder toetjes gezien vandaag!

1. Annie:
    8 april 2016
    Mooi om je ervaringen te lezen. Heb jij ook niet het gevoel in een andere dimensie te zijn nu? Alsof er naast onze leefwereld nog een totaal andere wereld bestaat? Krijg dat gevoel altijd als ik met 1van onze projecten mee was. Zie uit naar de volgende verslagen. Liefs Annie
  2. Marion:
    Lieve Roelien,
    Wat fijn dat je een goede heen reis hebt gehad en dat je aan de slag bent nu... Nu al lees ik bijzondere ontmoetingen. Veel Zegen gewenst! Ik denk aan je! XxMarion
  3. Marlien de Boer:
    Roelien,
    Wat ontzettend mooi dat je dit doet! Ik bid dat God jou en de mensen die je ontmoet, zegent.
    Groeten,
    Marlien
  4. Alice:
    9 april 2016
    Zet hem op topper! Dankbaar dat we daar een deel samen hebben mogen zijn. God bless you and all the wonderfull people over there!