Geland en wel....

14 oktober 2016 - Lesbos, Griekenland

We zijn op Lesbos!

Na een hele goede maar toch wel intensieve reis zijn we op Lesbos! In de taxi vlogen de herinneringen door m'n hoofd. Echt heel fijn om weer terug te zijn.

Met de taxi zijn we naar het kleine plaatsje: Kato tritos gereden waar we opgehaald werden door Carolien. Gelijk een warm welkom. Super fijn! En zij bracht ons naar ons huisje.
Heerlijk dat zij reed! Wat een smalle straatjes. En verkeersregels kennen ze hier niet echt volgens mij....

Door formaliteiten mogen we morgen pas onze eerste stappen op Kara Tepe zetten en konden we vandaag heerlijk bijkomen en ons huisje even schoonmaken. We hebben wat boodschappen gedaan en een wandeling gemaakt! Onderweg kwamen we een jongen van 13 tegen op zijn motor en hij wilde het kerkje waar we foto's van aan t maken waren wel even voor ons opendoen! We kregen granaatappel in onze handen gedrukt (mmmmm) en tot slot nog een bosje krokussen! De buren kwamen aan met een bak vol druiven. Erg lief!

We zijn nog even langs Moria gereden en tot mijn verassing waren de mensen niet alleen in Moria maar konden ze er ook uit. Ze liepen langs de weg of zaten bij een tentje aan de kant van de weg. Echt goed om te zien dat het "gesloten" kamp niet meer zo gesloten is!

Gisteren reden we trouwens langs Silver Bay en vannacht droomde ik dat ik het meisje met de spierziekte, die in SB zit, weer in mijn armen sloot...
Ben benieuwd of ik vannacht over Moria droom;)

Morgen ochtend mogen we er tegen aan! We rijden voor 7.00 u weg hier en beginnen dan met het ontbijt klaar te maken voor de mensen in Kara Tepe! Ik zie ernaar uit!

Maar nu.... eerst slapen! Truste!