Nog 5 weken....

Reis geboekt✔️
Auto gehuurd✔️
Formulieren Eurorelief ingevuld ✔️
Vervoer van en naar 't vliegveld ✔️

De reis begint dichterbij te komen en de "grote" dingen zijn geregeld. Met dat ik bezig ben met de voorbereidingen merk ik dat ook de berichten over Lesbos steeds meer binnenkomen. Machteloos voel ik me daarbij... Schreef ik in mijn vorige blog nog over 7000 mensen in het kamp, inmiddels geven de cijfers 9000 mensen aan. Bizar! Toen ik er in februari was waren er bijna 5000 en zat het kamp al overvol. Ik kan het me niet voorstellen hoe het nu is en ben er echt een beetje bang voor... Dit artikel kreeg ik van verschillende mensen toegestuurd:

Zoveel mensen die op zo'n manier hun leven moeten leven. Onzekerheid, wanhoop, te weinig eten, gevechten, geen plek om te slapen, geen privacy, weg identiteit... De "zoveelste vluchteling" in plaats van ook een mens net als ik. Niet voor te stellen, echt niet! Zelfs niet als je het met je eigen ogen ziet dan nog is het niet te bevatten hoe dit moet zijn.

Het voelt zo dubbel, aan de ene kant zie ik er tegen op aan de andere kant zie ik er naar uit. Hulp is zo hard nodig! Op dit moment is er een groep Nederlanders bezig om de grote tenten te verdelen in kleine vakjes. (Er hingen dekens om de tent te verdelen en dus mega gevaarlijk als er brand uit breekt.) Elke morgen moeten alle mensen uit de tent met hun spullen en mogen er 's avonds weer in. Een hele klus om het goed en zonder problemen te laten verlopen maar wat een vooruitgang!

De voorbereidingen hier zijn in volle gang. Afgelopen zaterdag hebben we een actiedag gehouden en wat was dat tof. Ik kon er zelf niet bij zijn maar op afstand flink meeleven dat lukte wel:) wat een belangstelling en hulp kregen we! Hartverwarmend! En... Rond de 700 euro opgehaald... Wauw!!!

Omdat het niet de eerste keer is dat ik ga, merk ik dat ik het me onzeker maakt om weer jullie hulp te vragen. "Komt zij weer aan met 'r Lesbos" ... Dat gevoel. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat ik het niet voor mezelf vraag en dat maakt het dan toch weer iets makkelijker ;)

Donderdag 11 oktober is er een Bingo! Daar heb ik mega zin in, gewoon omdat ik Bingo zo leuk vindt. Ben je erbij?? Meer info... Vraag gerust!
Met de acties hopen we een mooi bedrag mee te kunnen nemen naar Lesbos en daar dingen te kopen die voor ons zo gewoon lijken maar in Moria.... is helemaal niets gewoon!

Lieve groet, Roelien

Ps: mocht je willen doneren dan kan dit op:
NL11 RABO 0314368418 t.n.v. A.R. Dijkhuizen-Weij ovv Lesbos-actie

1. Herbert:
    20 september 2018
    Zet'm op Roelien! Het is een droevige bedoeling daar, als ik dat zo lees in het artikel van Trouw.. En dan moet de winter nog komen. Zijn er nog meer acties behalve 'Bingo'? Succes jij!
  2. Roelien Dijkhuizen:
    20 september 2018
    Hé... Dank je! Klopt idd winter komt eraan
    ☹️ Afgelopen za was er actiedag, kon je auto's laten wassen, er loopt een aktie kom je bij me eten, binnenkort een workshop en verder dingen te koop zoals :perzikenjam, veren van katoen en spullen met tekst ;) lekker bezig dus!
  3. Herbert:
    28 september 2018
    Goed bezig! :) Ik maak wat centjes over naar het rekeningnr. Succes!