Nog een paar nachtjes

20 oktober 2018 - Apeldoorn, Nederland

Donderdag ochtend hopen we te vertrekken naar Lesbos met z'n vieren. Vanavond nog weer even bij elkaar gezeten, de aflevering van Brandpunt + over Lesbos bekeken met elkaar, de laatste dingen door gesproken, maar ook gedeeld hoe we ons voelen en wat we er van verwachten. We vinden het alle vier echt wel een beetje spannend. Wat gaan we tegenkomen en hoe gaan we daar dan mee om. Biddend de avond met en voor elkaar afgesloten in de wetenschap dat we niet alleen gaan!

Alleen de "kom je bij me eten" actie loopt nog, de andere actie's zijn afgerond. Wat een belangstelling was er voor de actie's zeg. En ontzettend veel mensen hebben zich ingezet. Dank daarvoor! Het maakt niet uit op wat voor manier maar het meeleven doet me zo enorm goed! Het uiteindelijke bedrag wat we meenemen laat ik nog weten:)

Uiteindelijk hebben we toch besloten om nog wat kinder winterjassen mee te nemen. De winter komt eraan. En dan is het echt niet warm in een tentje dat snap je.
Het weerbericht vanaf donderdag is vooral regen en ook dat is niet fijn. Het water stroomt dan letterlijk de tentjes in. En dat het kamp tegen een berg ligt helpt ook niet echt mee.

Fijn trouwens dat er weer wat meer aandacht in de media komt voor het vluchtelingen probleem. Ik kreeg echt reacties als: zitten er nog vluchtelingen dan? Zo werkt dat blijkbaar (als je er niks over hoort, is het probleem vast opgelost)

De kinderen gaan er alle drie op hun eigen manier mee om dat ik weg ga. Corné doet alsof het hem niks kan schelen, Lydia zegt heel vaak op een dag dat ze van me houdt en Ruben kan niet wachten tot ik ga want... Hij weet inmiddels dat als ik terugkom, er een kadootje voor hem in m'n koffer zit. Of hij nu ook echt beseft dat ik dan tien dagen weg ben...???
Nog even een paar dagen EXTRA genieten van ze ♥️

1. Lilian:
    20 oktober 2018
    Spannend voor jullie deze laatste dagen, maar wat mooi om dit samen te kunnen zijn! Ik bid met en voor jullie en ook voor al de mensen daar, dat ze van dag tot dag gedragen mogen worden!
    Zijn zegen toegewenst en liefs
  2. Alien en philip:
    24 oktober 2018
    Echt tof dat je weer gaat. Dapper mens ben je. Een goede tijd met elkaar, in Zijn nabijheid