Kara Tepe

16 oktober 2016 - Lesbos, Griekenland

Vandaag en gisteren zijn we aan de slag gedaan op Kara Tepe. Ontbijt klaarmaken doen we samen met een stel jongens/mannen van Kara Tepe. Ze weten precies hoe alles werkt en helpen enorm! Echt tof! Daarna elk in onze eigen wijk, de ontbijtjes weggebracht!
Ook daar weten de jongens precies wat ze moeten doen en hoeveel mensen er in elke tent zitten.

Dankbare gezichten om de hoek van de tent;) en af en toe een slaperig hoofd! Vooral vanmorgen want gisteren hadden we s avonds een feestje. Prachtig om te zien hoe alle nationaliteiten hun eigen muziek en bijbehorende dans hebben!
K heb geprobeerd om mee te doen maar alleen het tellen is al ingewikkeld;)

Vanmorgen na het ontbijt, gekleurd met de kinderen. Zodra de kinderen zagen dat we er waren, kwamen ze aangelopen. Zelfs hele kleine kinderen deden mee. (En af en toe een volwassen vrouw die ook een kleurplaat kwam kleuren.)
Niet in alle wijken ging het even soepeltjes. Er ontstond een gevecht waarbij de jonge jongens met stenen gingen gooien en èèn van de boys met een gat in zijn hoofd naar de medische post is gebracht.

Gisteren nog samen met Marion in het warehouse een heleboel kleren opgeruimd en geordend!

Fijn om te merken dat er zoveel meegeleefd wordt vanuit Nederland! Bedankt voor alle lieve reacties!

Fijne zondag allemaal!